: My heart is thumping :

::: Premium Beautiful corset adalah 70% untuk Kesihatan; 30% untuk Kecantikan :::

MAKLUMAN PENTING!!!

B4 CONFIRM & mintak PROCEED, sila pastikan anda SERIOUS nak beli & READY buat pembayaran ok? Tq for your cooperation guys! :) *tp klu nak tny ape2 info boleh je...sharing is caring kan..hehe ^_~

Let's calculate your BMI

Weight (in Kilos) Height (in Centimeters)

BMI

Less than 18.5 : Underweight
18.5 - 24.9 : Normal
25 - 30 : Overweight
30 & above : Obesity

Thursday, December 30, 2010

HAPPY NEW YEAR!!!

Bismillahirrahmanirrahim,

Salam 1 Malaysia,

Sebelum berbicara lebih lanjut, jom kita ucapkan tahniah pada pasukan bola sepak harimau malaya sebab berjaya mengalahkan pasukan Indonesia! *Bagus kan sebab diaorang la kita cuti esok! Hehehehe! ^^

Hurm, mesti ramai yang dah boring masuk blog saya ni sebab dah tak rajin update kan? Sorry weihh busy bebenor! Busy dengan kerja, busy dengan PB business. Syukur Alhamdulillah atas segala rezeki yang saya peroleh dalam tahun 2010 ni! Terima kasih Ya Allah...terima kasih dengan segala yang dipinjamkan olehMU ini. Syukran syukran syukran!!! (^____^)

Lupa nak bagitahu, 18th December 2010 yang lalu adalah first anniversary saya & si suami! Hehehe...(gembira dalam tangis sebenarnya!) Even tahun 2010 ni pelbagai dugaan & rintangan yang saya hadapi *seriously banyak sangat2 sehingga mengganggu emosi!* tapi saya berjaya hadapi semuanya berkat sokongan si suami & orang2 terdekat termasuk teman2. Terima kasih pada semua yang menyokong. Tanpa korang saya mesti jatuh terduduk, terjelepuk dek kerana tohmahan serta sifat2 yang kurang baik orang sekeliling. Cukup la selama ni hati saya menangis hiba pilu sedih!!! Usia setahun perkahwinan sepatutnya saat paling manis bagi pasangan lain tanpa gangguan dari anasir2 yang kurang baik, akan tetapi usia setahun perkahwinan saya tak seperti pasangan lain, tak seperti apa yang saya impikan. Sukar digambarkan dengan kata-kata. Sangat sukar! Biarlah apa yang terjadi menjadi memori yang paling tak manis dalam hidup saya! Saya perlu biarkan ianya berlalu pergi, terus dan terus hilang. *Ya Allah berikan hambaMu ini kekuatan! :'(

InsyaAllah & mudah-mudahan tahun 2011 akan menjadi tahun yang lebih bermakna buat saya, suami & keluarga. Saya harapkan yang terbaik untuk kami. Mudah-mudahan tahun 2011 ni saya & suami dapat hidup bersama seperti pasangan2 bahagia di luar sana. Kami akan pergi sejauh mungkin dari anasir2 kurang baik yang mengganggu kami dahulu. Ini keputusan yang terbaik dari kami. Bukan bermakna kami mengalah & ingin memuaskan hati anasir2 kurang baik, akan tetapi kami buat keputusan ini adalah untuk mengurangkan dosa2 anasir2 kurang baik ni. Begitu juga kami sebab kami sedar yang kami bukan hamba Allah yang sempurna, masih banyak kurang sana sini. Dari bertambah dosa anasir2 kurang baik itu dan juga kami, adalah lebih baik kami membawa diri.

Semoga apa yang terjadi baru2 ini menjadi iktibar & pengajaran buat anasir2 kurang baik itu. Ingatlah bahawa SEKALI anda mengata orang, SEPULUH KALI orang mengata anda; SEKALI anda mentertawakan orang, SEPULUH KALI orang mentertawakan anda. Jangan salahkan atau marahkan orang lain dengan apa yang terjadi, tetapi renunglah & lihatlah kemungkinan ada silap di mana2 pada diri anda sendiri. Saya juga sedar mungkin apa yang terjadi akibat anasir2 kurang baik ni, ada salah saya di mana2 juga, akan saya cuba perbaiki...InsyaAllah. Dalam pada itu, ingin saya beritahu di sini, apa sahaja barangan yang saya beli bukan semuanya sumber kewangan itu dari saya sendiri sebab ada dari sumber2 pemberian orang lain antaranya tempat saya mencari sesuap nasi. Maka tak perlulah ada sifat2 hasad dengki sebab saya tak pernah ada sifat sebegitu jika anda membeli sesuatu kerana duit anda adalah duit anda sendiri. Malahan saya tumpang happy kalau anda happy, tapi kenapa anda sebaliknya pada saya? Apa salah saya???

Untuk tahun 2011 atau tahun2 akan datang ini juga saya harapkan akan ada "rezeki itu" yang di nanti2kan oleh semua orang. INSYAALLAH!!! Semoga apa yang anasir kurang baik tomah saya selama ini akan jadi sebaliknya yang mana lebih baik & yang mana tak seperti yang ditomahnya. "Rezeki itu" adalah dari Allah S.W.T., bukannya kita sebagai hambaNya yang menentukan samada seseorang itu boleh atau tidak kecuali dinyatakan dengan jelas dan terang oleh pakar perubatan. *Orang sihat pun ada yang sukar untuk dapat rezeki itu...even saya pernah menjalani pembedahan, bukan bermakna saya tidak boleh langsung peroleh "rezeki itu". Harap maklum!

Jom layan video ni dari Maher Zain - Insha Allah Insya Allah ماهر زين - إن شاء الله


HAPPY NEW YEAR SEMUA!!! ^^



Warm Regards,

No comments:

Post a Comment