: My heart is thumping :

::: Premium Beautiful corset adalah 70% untuk Kesihatan; 30% untuk Kecantikan :::

MAKLUMAN PENTING!!!

B4 CONFIRM & mintak PROCEED, sila pastikan anda SERIOUS nak beli & READY buat pembayaran ok? Tq for your cooperation guys! :) *tp klu nak tny ape2 info boleh je...sharing is caring kan..hehe ^_~

Let's calculate your BMI

Weight (in Kilos) Height (in Centimeters)

BMI

Less than 18.5 : Underweight
18.5 - 24.9 : Normal
25 - 30 : Overweight
30 & above : Obesity

Thursday, October 14, 2010

Sharing is caring

Baru2 ini seperti semua sedia maklum, terjadinya 1 kemalangan yang sangat2 mengerikan. Tak perlu la saya sebut kot. Sakit perut wehh bila tengok video dan gambar2 dari saksi kejadian. *uisshh memang sangat mengerikan hokey! Salam takziah pada semua keluarga mangsa.  

Mari kita sedekahkan Surah Al-Fatihah pada semua mangsa beragama Islam.
Amin....

Setiap kali kita dapat berita tentang kemalangan/kecelakaan jalan raya, mesti rasa sangat fobia kan? Mana tak nya. Kadang kita berhati2 tapi orang lain sebaliknya. Sebab tu la sampai sekarang ni saya masih belum amik driving license. *Serious! Nape? Pelik ek?? Hurm, itu la saya. Sangat2 fobia bila berada atas jalan raya. Hanya orang yang pernah menumpangkan saya dalam kereta sahaja yang tahu tahap kecemasan saya tiap kali mereka2 memandu. *sigh! Dulu pernah terlibat dalam kemalangan yang berpunca dari kelalaian pemandu kenderaan lain kan..arghhh belum ada keberanian untuk drive!

Walau apa pun kawan2, mulakan perjalanan anda dengan doa *naik je kenderaan korang, tak kira la kereta ke motor ke basikal ke kapal terbang ke* dan amalkan pemanduan berhemah setiap kali korang di jalan raya. Entry kali ini saya cuma mahu berkongsi doa dan ayat2 yang dibaca ketika naik kenderaan. *Jika korang ada doa atau surah lain yang dibaca, korang sangat dialu2kan untuk share di komen ye? Terima kasih! =)

Antara doa dan surah yang saya amalkan ketika naik kenderaan:-
Macam biasa baca bismillah dulu:
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

di ikuti dengan Doa Naik Kenderaan:

di susuli dengan Ayat Kursi:

last but not least mengucap dua kalimah syahadah:
 Aku Bersaksi Bahawa Tiada Tuhan Yang Disembah Melainkan Allah Dan Aku Bersaksi Bahawa Nabi Muhammad Itu Pesuruh Allah
or:
 Saya nak sangat cari sticker kereta kalimah syahadah ni la. Nak letak kat cermin kereta belakang. Tapi belum ketemu lagi. Siapa tahu kat mana saya boleh dapatkan sticker macam ni ye?


Apa jua yang baik datangnya dari Allah S.W.T. dan yang buruk datangnya dari diri saya sendiri. Jika ada kesalahan sana sini tegur2lah saya. Sekian dulu dari saya untuk entry kali ini. Berhati2 ketika memandu ye kawan2! Sayangilah nyawa anda, ingatlah orang yang tersayang.

Wassalam.


No comments:

Post a Comment