: My heart is thumping :

::: Premium Beautiful corset adalah 70% untuk Kesihatan; 30% untuk Kecantikan :::

MAKLUMAN PENTING!!!

B4 CONFIRM & mintak PROCEED, sila pastikan anda SERIOUS nak beli & READY buat pembayaran ok? Tq for your cooperation guys! :) *tp klu nak tny ape2 info boleh je...sharing is caring kan..hehe ^_~

Let's calculate your BMI

Weight (in Kilos) Height (in Centimeters)

BMI

Less than 18.5 : Underweight
18.5 - 24.9 : Normal
25 - 30 : Overweight
30 & above : Obesity

Wednesday, November 24, 2010

Sana sini smartphone

Bismillahirrahmanirrahim

Hi semua,

Hurm, sekarang ni jadi trend kan? Sana sini orang pakai smartphone. Macam saya ni haa...tak kira la kat tempat kerja ke, kat luar ke, pendek kata merata2 la...asal pandang kanan smartphone, pandang kiri smartphone, pandang depan smartphone, pandang belakang pun smartphone! Haih tak boleh jadi ni! Sampai kadang2 macam malu je saya nak keluarkan handphone ku yang agak ketinggalan zaman ni. *Serious weih! Mana tak nya, bukan je orang dewasa pakai smartphone, remaja & even budak2 sekolah pun sama! Budak sekolah rendah pun ada parents diaorang belikan hokey! Takpun budak sekolah rendah dah pandai guna smartphone mak pak diaorang. Arghhh tidakkkk!!!

Cerr korang tengok smartphone ape yang paling banyak orang guna?
Kebanyakan orang pakai Blackberry & iPhone (tak kira la model ape pun tapi masih jenama handphone yang dua ni)
Haa yang ni iPhone 4 (the latest)
Dengar cerita kemain laku lagi iPhone 4 ni. Dah macam orang jual pisang goreng panas! Gile arr!
Pastu ramai pulak tu yang mengeluh sebab susah giler kot nak dapat stock iPhone 4.
So mereka beralih pada Blackberry (the latest jugak).
Namanya Blackberry Torch
So sekarang ni saya pun dah mula la nak berjinak2 dengan smartphone. Tapi malangnya saya tak minat kedua2 jenama smartphone di atas even ramai giler orang pakai! Application memang la gempak, tapi bila masuk tang camera, pastu tengok gambo yang dah snap...adehh teman idok ler berapa nak minat. Application iPhone gempak. (Ya saya tahu & sebab utama saya bukan follower iPhone) Blackberry boleh free chatting dgn BB user. (Ya saya tahu, tapi tak minat la nak chatting2 ni.) *Ada sebab2 lain lagi ke? Erkk...sebab2 lain tak perlu kot nak tayang kat sini. Apa yang saya perlu bila nak guna smartphone adalah sebab utama mudah tuk check email, pastu nak surfing internet senang, nak blogging2 senang kan...ada lagi...sebab nak main game...& yang paling penting sebab nak snap gambar & nak gambar tu cantek! huhuhu...;)

Bila diri ni dah mula nak merasa pakai samrtphone, maka saya buatlah research & review sana sini. Saya ni terminat nak cuba Android smartphone.
Apa benda la Android ni ek?
Android is a mobile operating system that uses a modified version of the Linux kernel. It was initially developed by Android Inc., a firm later purchased by Google, and lately by the Open Handset Alliance. Click here for more info on Android Phone

Antara Android samrtphone yang menawan kalbuku adalah:-
HTC Desire HD - Pastu buatlah research pasal review bagai. Wallaweh giler gempak smartphone ni! tanya kat HTC store ianya belum keluar lg. pastu tanya harga perghh agak mahal jugak la. tapi takpe. akan ku tunggu kemunculan mu! kekeke...:p
Cantik kan? tak sabar nak testing!!!! ^^ Click sini --> Desire HD overview
Sony Ericsson Xperia X10 - yang ni sy dah testing. Android smartphone yang first saya testing, & kira macam cinta pandang pertama la bila tengok, sentuh & testing. Tapi saya perlu cuba Android smartphone yang lain jugak kan. Hehe..

Samsung Galaxy S - yang ni pun belum testing lagi. Asal pergi store asyik la jumpa yang dummy. Tapi teringin giler kot nak test. Sebab baca & tengok review macam best je. Huhu! =)
Atas nasihat beberapa pakar pembeli & pengguna handphone smartphone (yang bukan pakai sebab ke'famous'an handphone or tuk internet/chatting semata), so saya buatlah review tuk ketiga2 Android smartphone di atas. So bila dah buat banyak review maka kepalaku pening & dalam dilemma. *Haa tu la pasal...kekeke!:p Mana taknya weih bila baca pasal yang ni mula minat, yang tu pun sama minat. Pastu bila baca yang ni ada, yang tu takde. Bila banyak sangat buat comparison, kepala ku dah jadi weng. Nak tido  or bangun tido terfikir smartphone, makan terfikir smartphone, balik kerja dalam kereta discuss pasal smartphone. Sampai saya & si suami naik bosan & letih sebab hari2 pegi survey smartphone & hari2 buat review pasal smartphone. *Gile kentang! Gituew! ^^

Apepun we wait and see eh ape la Android samrtphone yang akan saya beli nanti ye kawan2! Saya pun nervous nak tunggu yang mana 1 akan saya decide tuk beli. Sebab lepas beli smartphone tu, saya nak beli wallet pulak tuk sumbat benda ni. *Ya wallet, bukan sarung handphone. Sebab bila tak bawak handbag boleh la sumbat handphone, duit, etc dalam wallet. Wallet yang diidamkan adalah Zippy or Sarah (ni pun tengah dalam dilemma nak pilih). Huhuhu...:p


Salam mesra,

No comments:

Post a Comment